Voor deze rubriek kozen we voor een alles omvattende brief van Dominique Conseil (President Aveda) van september 2008 naar aanleiding van de viering van 30 jaar Aveda.

 

Beste Aveda professionals en gasten,

 

Aveda en onze professionals in salons en spa's over de hele wereld, zien schoonheid als een vak, niet als het resultaat van producten. Onze professionals vormen een unieke groep in de schoonheidsindustrie omdat ze een hoger doel voor ogen hebben: ze zien het als hun taak om klanten er niet alleen mooi te laten uitzien, maar zich ook mooi te laten voelen. Dit streven om de natuurlijke schoonheid van hun gasten te accentueren door complete zorg te besteden aan zowel het innerlijk als het uiterlijk, maakt het verschil in de schoonheidsindustrie.

 

Aveda is ervan overtuigd dat ware schoonheid in harmonie moet zijn met een groter geheel. We kunnen niet van schoonheid spreken als aan de verschillende levensvormen die de natuur - de beste schoonheidsspecialist die er bestaat - heeft gecreëerd, schade wordt toegebracht. Werkelijke schoonheid respecteert het milieu dat we van onze voorouders geërfd hebben en ooit zullen nalaten aan de generaties die na ons komen. Schoonheid heeft respect voor de maatschappij waarin we leven en brengt harmonie in de manier waarop we met elkaar omgaan. Voor ons is schoonheid niet alleen het resultaat van behandelingen en producten, maar ook van het proces dat daarvoor nodig is. Met andere woorden: iets is mooi als het ook goed is.

 

U bent een essentieel onderdeel van een netwerk dat zich richt op wat schoonheid werkelijk betekent. Het is dit netwerk van professionals met een gezamelijke visie op hoe de wereld zou moeten zijn, dat van Aveda een uniek cosmeticabedrijf heeft gemaakt.

Al 30 jaar bepaalt u wat Aveda betekent, behandeling na behandeling en massage na massage. De afgelopen 10 jaar hebben we indrukwekkende resultaten gezien op het gebied van creativiteit en productprestaties. En laten we vooral niet vergeten hoe ver de Aveda missie ons gebracht heeft. Inmiddels heeft U tijdens één Earth Month campagne al meer geld ingezameld dan Aveda gedurende de afgelopen twee decennia. Ik dank u hartelijk voor uw inzet en gulheid.

 

Wetenschap is onderdeel van het proces dat naar schoonheid leidt. Wetenschap die aangestuurd wordt door ons geweten. Wetenschap in combinatie met kunst. Vandaar: Aveda - de kunst en wetenschap van pure bloemen- en plantenessences.

Aveda betekent 'kennis van het geheel'. En uiteraard blijven onze technologische processen zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke 'geheel': we geven de voorkeur aan ingrediënten die gemaakt zijn door de natuur in plaats van door mensen, eenvoudigweg omdat die natuur zelf de beste en grootste ontwerper van allemaal is. We hebben ook groot respect voor de mensen die ons helpen bij het zoeken naar innovatieve 'groene' alternatieven voor de petrochemische ingrediënten die in onze branche gebruikt worden. Zij zorgen ervoor dat onze uitstekende behandelingen en hoogwaardige producten niet ten koste hoeven te gaan van ons milieu of ons welzijn. Dat gebeurt alleen met een slechte aanpak.

 

Aveda brengt innovatieve en creatieve geesten samen. Ook zij staan achter de Aveda missie. Ayurveda wetenschappers in India, natuurkundige, aromatherapeuten, inheemse volkeren die nog volgens de oude tradities leven, farmacologen en plantkundigen gebruiken allemaal hun kennis van planten voor formules en ingrediënten die werken en goed zijn voor de professionals in de schoonheidsindustrie, hun gasten en onze planeet. Precies zoals de oprichter van Aveda dit voor zich zag.

 

In dienst van de Aarde

 

 

Dominique Conseil

President Aveda

 

aveda.com

Schoonheidsinstituut met shop - Martelarenstraat 32 - 3200 Aarschot - 0475/71.58.40